söndag 1 mars 2009

Min list

Jag ar den enda i det har huset som blir biten av myggor. Jag blir inte bara biten utan jag ar standigt under attack. Ofta ar det sa illa att jag forvandlas till tjuren Ferdinand och springer runt och slar mig sjalv pa kroppen dar jag tror att myggorna sitter.

Men idag var jag smart. Idag overlistade jag de sma krypen.

Jag och Lee planterade gronsaker i gronsakslandet och sjalvklart borjade myggen bita mig som darar. Jag var nara att fa en Ferdinand-attack men istallet fick jag en snilleblixt. Jag smorde in hela min kropp i jord.

Ja, det ar sant! Eftersom jag anda var smutsig fran att plantera sa passade jag pa. Armar, rygg och ben var tackta i rod jord och jag var mycket nojd med mig sjalv. Tills jag skulle tvatta bort allt och kom ihag att den roda jorden som ar har ar ungefar lika latt att fa bort som myggen...

Men jag blev faktist inte biten! Fanfar!

Inga kommentarer: